Rekenkamercommissie
De rekenkamercommissie voert jaarlijks onderzoeken uit naar de doeltreffendheid, doelmatigheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid. Ze stelt daarbij de vragen: is bereikt wat het gemeentebestuur wilde bereiken? Is gedaan wat moest worden gedaan en heeft het gekost wat het mocht kosten?
Onafhankelijk onderzoek
De rekenkamercommissie is volledig onafhankelijk en beslist zelf naar welk onderwerp zij onderzoek doet, maar zowel de gemeenteraad als de inwoners van Best kunnen suggesties doen voor een concreet onderwerp.
Samenstelling
De rekenkamercommissie bestaat uit 2 door de gemeenteraad benoemde externe leden. Zij worden ondersteund door een ambtelijk secretaris.
Naam | Functie |
---|---|
de heer drs. Jan van den Heuvel | voorzitter |
de heer drs. Martin Koster RA | lid |
de heer Hans van Berlo | ambtelijk secretaris |
Contact
U kunt contact opnemen met de rekenkamercommissie via de griffie door te bellen naar 14 0499 of een e-mail te sturen naar raadsgriffie@gembest.nl.
Documenten
- Verordening op de Rekenkamercommissie 2013 (PDF, 680.2 kB)
- Document missie en doelen Rekenkamercommissie Best (PDF, 62.0 kB)
- Aanpak en werkwijze onderzoek Rekenkamercommissie (PDF, 70.1 kB)
- Onderzoeksprogramma 2013-2014 (PDF, 99.1 kB)
- Regionale samenwerking gemeente Best - Onderzoeksplan (PDF, 74.1 kB)
- Regionale samenwerking - Eindrapport (PDF, 1.7 MB)
- Regionale samenwerking - Bijlagenboek Eindrapport (PDF, 1.5 MB)
- Proceskwaliteit majeure projecten - Onderzoeksplan (PDF, 88.3 kB)
- Proceskwaliteit majeure projecten - Eindrapport (PDF, 1.9 MB)
- Proceskwaliteit majeure projecten - Bijlagenboek Eindrapport (PDF, 394.0 kB)
- Subsidiebeleid - Onderzoeksplan (PDF, 83.6 kB)
- Jaarverslag 2014 (PDF, 148.5 kB)
- Onderzoeksprogramma 2015 (PDF, 70.8 kB)