Pleeggezinnen in het zonnetje

Dinsdag 7 november 2023

Van 1 t/m 8 november was het de Week van de Pleegzorg. In deze week vraagt Pleegzorg Nederland samen met de 32 regionale pleegzorgorganisaties, waaronder Combinatie Jeugdzorg en gemeente Best, aandacht voor het tekort aan pleegouders. Maar ook aandacht aan de bestaande pleegouders. Want wat zijn we daar blij mee!

Pleegzorg

Opgroeiende kinderen hebben een stabiele en veilige omgeving nodig. Maar wat als die zorg ontbreekt? Dan is het mooi dat er pleeggezinnen zijn die een 2e thuis bieden. Een plek in de buurt waar kinderen terechtkunnen als het thuis even niet gaat. Sommige pleeggezinnen nemen een kind in huis op tot de problemen thuis zijn opgelost. Maar ook parttime kun je als pleegouder van grote betekenis zijn. Dan komt een kind bijvoorbeeld in het weekend of in de vakantie logeren.

Bestse pleeggezinnen bieden een warm 2e thuis

In Best hebben we 26 pleeggezinnen. We zijn trots op en dankbaar voor het feit dat deze pleegouders onvoorwaardelijke liefde en toewijding geven aan hun pleegkinderen. Daarom ontving elk pleeggezin, in de Week van de Pleegzorg, een bos bloemen van wethouder Zeeman.

Word ook pleegouder en bied een kind dat cruciale extra thuis: een plek vol aandacht, warmte en veiligheid. Het is geen vervanging van hun biologisch thuis, maar een liefdevolle schuilplaats waar een kind tijdelijk of voor langere tijd welkom is.

‘Jouw huis, een tweede thuis’

Vanaf eind november ziet u ook bij verschillende sportclubs een spandoek hangen die pleegzorg onder de aandacht brengen. We hopen hiermee nieuwe pleegouders te werven en meer kinderen een tweede thuis te geven.

Wilt u weten of pleegouder zijn ook iets is voor u?

Vraag een informatiepakket aan of volg vrijblijvend een van de maandelijkse pleegzorginformatieavonden van Combinatie Jeugdzorg.