Gemeente Best behaalt KVO-certificaat

Dinsdag 14 maart 2023

De gemeente Best heeft de afgelopen anderhalf jaar intensief samenwerkt met ondernemers van bedrijventerrein ‘t Zand, politie en brandweer. Dit heeft ertoe geleid dat het Keurmerk Veilig Ondernemen is behaald. Een mijlpaal op het gebied van het bestrijden van ondermijnende criminaliteit!

Wat houdt dit keurmerk in?

Private partijen (ondernemers) en publieke partijen (gemeente, brandweer en politie) kunnen op lokaal niveau samenwerken om de veiligheid en de veiligheidsbeleving te vergroten. Als zij samenwerken zoals vastgelegd in het certificatieschema KVO (Keurmerk Veilig Ondernemen), dan kan een beoordeling door de certificatie-instelling plaatsvinden. Deze beoordeling heeft recent plaatsgevonden en heeft daarmee geleid tot het behalen van het Keurmerk! Dat is goed nieuws voor het gezamenlijk optreden tegen ondermijnende criminaliteit op ‘t Zand!

Wat houdt de samenwerking in?

De gemeente gaat nu samen met ondernemers, politie en brandweer verder bouwen aan deze samenwerking. Deze samenwerking is voor de komende 3 jaar. Dan vindt er een nieuwe beoordeling plaats of het keurmerk kan worden voortgezet voor de volgende 3 jaar. De komende maanden wordt er gezamenlijk verder gewerkt aan een flink aantal veiligheidsdoelen op het bedrijventerrein. Denk hierbij aan verbeteren van verlichting, verkeersveiligheid en veiligheidsbeleving. Daarnaast zal worden onderzocht of cameratoezicht tot de mogelijkheden behoort.

Uitreiking certificaat

Op dinsdag 14 maart werd het KVO-certificaat in het gemeentehuis uitgereikt.