Financiële hulp zonder inkomensgrens!

Dinsdag 14 februari 2023

Via onze (social) mediakanalen las u afgelopen tijd vaker over het noodfonds. Voor wie dat gemist heeft, leest u hieronder wat het noodfonds inhoudt en dat iedereen het kan aanvragen.

Noodfonds Gemeente Best

Gemeente Best maakte in 2022 een extra regeling. Deze regeling maakten wij om inwoners van Best te helpen bij onder andere het kunnen betalen van de energierekening. Dit geldt dus ook voor inwoners met een hoger inkomen of zelfstandigen. Vallen de stijgende kosten u toch (te) zwaar?

Zorg dat u niet vastloopt en nog meer schulden gaat opbouwen

Wilt u weten of u in aanmerking komt voor dit noodfonds? Stuur dan een e-mail naar Lumens schuldhulpverlening via aanmeldingenbest@lumenswerkt.nl of bel Lumens via 0499 77 01 00. U kunt ook binnenlopen bij Bestwijzer. Meer weten? Lees alles over het noodfonds.

Tijdelijk Noodfonds Energie

Ook het Rijk heeft een Tijdelijk Noodfonds voor energiekosten. U kunt hiermee tegemoetkoming aanvragen voor de hoge energiekosten bij het Rijk. Zij stellen wel andere eisen. Hier checkt u of u in aanmerking komt.