Uitbreiding blauwe zone centrum

Maandag 25 april 2022

In de eerste week van mei breidt de gemeente de blauwe zone uit in het centrum uit. Nu zijn er in het centrum en rondom het station veel losse stukjes blauwe zone. Met 1 grote blauwe zone maken we de situatie duidelijker en kunnen we een aantal verkeersborden verwijderen.

Wat hetzelfde blijft, is dat u in de blauwe zone alleen een parkeerschijf nodig heeft bij de parkeervakken met een blauwe streep. Maandag t/m zaterdag tussen 9.30-18.00 uur mag u in deze vakken maximaal 2 uur parkeren. Op de parkeerplaatsen zonder blauwe streep mag u gewoon lang parkeren. U mag bijvoorbeeld lang parkeren bij het station, de Trekzaag, het Kerkhof en Den Ekker.

Er komen geen nieuwe parkeervakken met blauwe strepen bij. U hoeft dus niet vaker een parkeerschijf te gebruiken, zoals in het Eindhovens Dagblad heeft gestaan. De komende maand verplaatst en verwijdert de gemeente de verkeersborden van de blauwe zone.

Wist u dat?

U mag de aankomsttijd naar boven afronden op het eerstvolgende half uur. Als u om 15.05 aankomt, dan stelt u de schijf in op 15.30 uur. Met een invalidenparkeerkaart achter de voorruit hoeft u geen parkeerschijf te gebruiken en mag u in de blauwe zone langer dan 2 uur parkeren.