Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is uw paspoort of identiteitskaart gestolen? Dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van een vermissing (kwijt of gestolen) van een paspoort of identiteitskaart is gratis en kan online. 

Direct regelen

  • Zijn er meerdere reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door. Is uw rijbewijs kwijt of gestolen? Dit geeft u niet digitaal aan ons door, maar bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs.
  • U kunt met uw eigen DigiD uw eigen paspoort of identiteitskaart laten registreren als vermist. U kunt dit niet voor uw kinderen of voor iemand anders doen.
  • Wilt of kunt u uw vermissing niet digitaal doorgeven? Geef de vermissing dan door bij uw afspraak voor een nieuw reisdocument.

Document ongeldig!

Heeft u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of de identiteitskaart niet meer geldig. U moet een nieuw paspoort of een nieuwe identiteitskaart aanvragen.

Weet u niet zeker of een paspoort of identiteitskaart vermist is? Zoek dan eerst goed of u het nog kunt vinden. Want zodra u het als vermist opgeeft, kunt u het niet meer gebruiken. Ook niet als u het terugvindt. U moet een teruggevonden paspoort of identiteitskaart inleveren bij de gemeente.

Wie mag een vermissing doorgeven?

  • Personen vanaf 12 jaar