Gemeente Best introduceert kabelgoottegels

Dinsdag 19 maart 2024

Heeft u een elektrische auto, maar geen eigen oprit? Dan is de kabelgoottegel een slimme oplossing. Dankzij kabelgoottegels ligt de laadkabel van uw elektrische auto niet meer op de stoep voor uw huis, maar in de tegels. Dat voorkomt (struikel)gevaar. Vanaf 18 april kunt u deze tegels via gemeente Best aanvragen.

Tegels leggen en kosten

Na uw aanvraag kopen wij de tegels in en leggen deze in de bestaande stoep. U betaalt zelf de tegels. De kosten zijn onder andere afhankelijk van de breedte van de stoep. De parkeerplaats blijft voor iedereen toegankelijk.

De kabelgoottegel zorgt ervoor dat de kabel in de tegel valt. Op de foto een voorbeld van de kabel de vanuit een huis netjes verzonken in de tegels naar een auto loopt.