Oplichters actief: blijf alert

Dinsdag 5 september 2023

Er zijn meldingen in de regio van personen die zich voordoen als Wmo-consulenten (Wet maatschappelijke ondersteuning). Ze vragen om bij u thuis te komen voor een informatiegesprek over bijvoorbeeld een persoonsalarm. Dit is goed om te weten:

Legitimatie Verplicht

Een echte Wmo-consulent of een werknemer van de gemeente moet zich altijd kunnen legitimeren met bijvoorbeeld legitimatiebewijs en/of gemeentepas. Vraag hier altijd naar voordat u iemand binnenlaat. Twijfelt u aan de echtheid van de legitimatie? Sluit de deur.

Onaangekondigd Bezoek? Wees Alert!

De gemeente informeert u vooraf over een huisbezoek. Wees extra alert als iemand onaangekondigd voor de deur staat. Als u zich niet comfortabel voelt of twijfelt aan de bedoelingen van de bezoeker, sluit de deur.

Deel geen persoonlijke informatie

Geef nooit persoonlijke of financiële informatie aan iemand die u niet kent. Ook niet als ze zeggen dat ze van de gemeente zijn.

Waarschuw anderen

Bespreek het met uw buren, vrienden en familie. Samen zijn we waakzamer.

Samen houden we Best veilig

Als u zelf een verdachte situatie meemaakt, meld dit dan bij de politie. Laten we samenwerken om Best veilig te houden!