Kom in actie voor verkeersveiligheid

Maandag 24 april 2023

140 personen. Zoveel mensen overleden het afgelopen jaar bij een verkeersongeluk in Noord-Brabant. Wij zijn er stil van. Het Centraal Bureau voor Statistiek publiceerde dinsdag de cijfers over het aantal verkeersdoden in Nederland in 2022. Onze provincie staat hiermee op de 1e plek van Nederland. Samen met alle Brabantse verkeersveiligheidspartners vinden wij, gemeente Best, het tijd voor actie. Het aantal slachtoffers moet omlaag. Helpt u mee?

Uit eerder onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid naar de verkeersdoden in 2018-2019 blijkt dat veel slachtoffers geen autogordel droegen, te hard reden, onder invloed waren of werden afgeleid. Onnodig. We hebben ons gedrag zelf in de hand.

Samen bereiken we meer

We hebben dus uw hulp nodig. Alleen samen kunnen we het Brabantse verkeer veilig maken. Dat is niet alleen belangrijk voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Geef daarom ook het goede voorbeeld in het verkeer. Zo herinner je familie, vrienden, maar ook andere weggebruikers eraan dat goed gedrag op ieder moment belangrijk is.

Zo kun je bijvoorbeeld:

• Helm op met het fietsen! Krijg nu €10,- korting bij Bike Best op een helm.
  • MONO rijden. Houd uw ogen op weg. Dus geen mobiel in de auto, op de fiets of op de scooter
  • Drank of drugs laten staan als u de weg op gaat
  • Altijd uw gordel omdoen
  • Ruiten ijsvrij maken voordat u de weg op gaat
  • U aan de voorgeschreven snelheid houden
  • Geen 1 risico op de weg nemen

Doe je mee?

Dat waarderen wij! We staan voor veiligheid in Best.