Tweede opvanglocatie Oekraïners volledig bezet

Dinsdag 18 april 2023

De gemeente Best vangt sinds eind februari dit jaar 60 Oekraïners op in de Wilhelminaschool aan de Koningin Emmalaan. Deze 2e opvanglocatie is nu volledig bezet.

Welkom nieuwe bewoners opvanglocatie

Op zaterdag 22 april heten burgemeester Hans Ubachs en wethouder Veronique Zeeman de bewoners officieel welkom, dit doen ze onder begeleiding van zangkoor Xing.

Bewoners Wilhelminaschool

In de Wilhelminaschool wonen 59 personen verdeeld over 15 kamers. De kamers zijn wisselend in grootte en worden door minimaal 2, maximaal 6 personen bewoond. Per kamer wonen gezinnen/families met kind(eren). Dit zijn 9 vaders/ opa’s, 23 moeders/oma’s en 27 kinderen. Binnenkort verwachten we zelfs de 60e bewoner aangezien 1 van de moeders zwanger is. Er wonen géén alleenstaanden.

Wij zijn blij met de flexibiliteit en het begrip van de omwonenden.

Meer informatie

Lees meer over de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Ook staan hier de meest gestelde vragen en antwoorden.