Best doet mee met landelijke Global Goals Vlaggendag

Vrijdag 23 september 2022

Duurzaamheidswethouder Jan Willem Slijper heeft vrijdag 23 september de Global Goals-vlag gehesen bij het gemeentehuis. Hiermee sluit Best zich aan bij de ruim 100 andere Nederlandse gemeenten die zich inzetten voor een betere wereld. De vlag toont onze inzet voor 17 sociale, ecologische en economische uitdagingen. Het belang om de Global Goals werkelijkheid te maken, is zeven jaar geleden onderschreven door Nederland en de andere landen van de Verenigde Naties.

De duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN zijn gericht op uitdagingen die iedereen raken. Ze zijn een manier om het hoofd te bieden de uitdagingen van de komende jaren van armoede en genderongelijkheid in Nederland tot de wereldwijde klimaat- en biodiversiteitscrisis. De Bestse politieke partijen hebben in het beleidsakkoord 2022-2026 ervoor gekozen om voorrang te geven aan 3 Global Goals. De komende tijd geeft de gemeente hier verder vorm aan.

Wethouder Slijper: “Met de Global Goals-vlag in top vragen we aandacht voor de belangrijkste ontwikkelingsdoelen van deze tijd. We weten allemaal dat het de hoogste tijd is dat we deze doelen ook echt opnemen in gemeentelijke plannen, in onze gemeenschap en in ons leven. Het is inspirerend om aan de slag te gaan met lokale partners, andere gemeenten en met organisaties over de hele wereld.”