Geef uw mening over het wonen en leven in Best!

Woensdag 7 september 2022

De gemeente Best en haar inwoners veranderen voortdurend. Met de nieuwe Woonvisie bepalen we de doelen van ons woonbeleid en geven we aan hoe we die doelen willen bereiken. Om te zorgen dat de Woonvisie aansluit bij wat inwoners nodig hebben, hebben we een vragenlijst opgesteld.

Waar zijn we benieuwd naar?

We willen graag weten wat u vindt van:

• de betaalbaarheid en beschikbaarheid van woningen
  • de leefomgeving
  • het verduurzamen van woningen
  • het wonen in combinatie met zorg

Denk mee en vul de vragenlijst. Het vraagt ongeveer 10 minuten van uw tijd. Alvast heel erg bedankt!

Hoe blijft het nu en in de toekomst prettig wonen in Best?

Gemeente Best ligt in 1 van de belangrijkste economische regio’s van ons land; de Brainportregio. Het dorp heeft het beste van 2 werelden: een dorps karakter én stedelijke voorzieningen in de buurt. Daarnaast moet ons woningaanbod aansluiten op de wensen en behoeften van de gemeente en haar inwoners. Op dit moment is de vraag naar woningen bijvoorbeeld groot. Zowel onder Bestenaren als woningzoekenden uit de regio. Vooral starters, mensen met lage en middeninkomens én ouderen vinden moeilijk een passende, betaalbare woning.

Dus de vraag die centraal staat in de nieuwe Woonvisie van de gemeente Best is: hoe zorgen we dat Best nu en later een prettige gemeente is om te wonen? Denk mee en vul de vragenlijst in!