Meepraten over Dorpsplein en nieuwe huisvesting

Maandag 23 mei 2022

Wilt u meepraten over het Dorpsplein en de nieuwe gezamenlijke huisvesting (Samen gaan) van gemeente en Bestwijzer? Dat kan nog online tot 30 mei via PleinBest.nl. Ook zaterdag 11 juni kunt u uw mening geven. Meer informatie daarover volgt.

Goed bezochte inloopavond

Maandag 16 mei was er een goed bezochte inloopavond in Bestwijzer over het Dorpsplein en Samen gaan. De ruimte was ingedeeld met hoekjes met vele stellingen, foto’s en schetsen. Uitgangspunt van de avond was het raadsbesluit van juli 2021: verder gaan met de uitwerking van nieuwbouw op eigen grond, naast Zeeman. Die locatie stond die avond niet ter discussie, dit is immers het huidige raadsbesluit.

Veel bezoekers lieten zich informeren, stelden vragen en gaven hun input voor de invulling van de nieuwe huisvesting en de invulling van het Dorpsplein en Raadhuisplein. Bedankt daarvoor!

Burgemeester Hans Ubachs: ‘ik ben blij met de vele vragen en de belangstelling. Maandag was zo’n avond om je goed te laten informeren en wensen met ons én met elkaar te delen. Ik hoorde positieve reacties. Tegelijkertijd hoorde ik ook bezoekers die uitgaan van onjuiste aannames en meningen. Sommige aannames, zoals een gebrek aan levendigheid en dat andere locaties ’s wellicht beter zouden zijn, doen helaas nog steeds de ronde. Op de Samen gaan webpagina op Pleinbest.nl staan veel vragen met antwoorden. Ik hoop oprecht dat mensen daar een kijkje nemen om zélf te lezen wat de uitgangspunten zijn en hun mening te vormen. En, laat online ook uw ideeën horen! Het gaat om belangrijke beslissingen in het hart van ons dorp. Dan is het fijn als de inwoners goed geïnformeerd meedenken’.

23 mei

In het ED werd eerder ten onrechte de suggestie gewekt dat de raad 23 mei over de onderwerpen Dorpsplein en Samen gaan spreekt. Dat is niet het geval. Ook de suggestie dat besluitvorming over deze belangrijke thema’s een ‘hamerstuk’ zou kunnen zijn, is ongegrond. Besluitvorming over belangrijke thema’s vindt altijd zorgvuldig en volgens vaststaande stappen plaats. Kijk voor de antwoorden op veelgestelde vragen op PleinBest.nl.