Woningbouw in Steegsche Velden

Dinsdag 15 maart 2022

De woningbehoefte in de gemeente Best (en in de regio) is groot. Het ontwikkelen van woningbouw staat hoog op de agenda. Goed nieuws! De gemeenteraad heeft op 7 maart 2022 het bestemmingsplan Steegsche Velden-Noord vastgesteld. Dit betekent dat de bouw van 136 nieuwe woningen ten noorden van Steegsche Velden mogelijk is. De woningen komen in het gebied tussen de Slootjesbeemd, Bloemendonk, Nieuwe Dijk en Liempdseweg.

Soort woningen

In de wijk komen verschillende woningen met een tuin. Het zijn rijwoningen, tweekappers, driekappers en vrijstaande woningen. Er komt een grote diversiteit tussen de woningblokken. Maar ze hebben wel allemaal dezelfde sfeer en uitstraling. In het project zitten ook een aantal vrije kavels, wat zelfbouwen mogelijk maakt.

Steegsche Velden meer dan wonen!

De uitbreiding is een natuurlijke aanvulling op de bestaande wijk. Er komen niet alleen woningen. Er is ook ruimte voor speelvoorzieningen. U kunt via een pad in het groen naar het noorden lopen. Hier is ruimte om te genieten van de natuur. Bijvoorbeeld rond de geluidwerende voorziening ten noorden van de Nieuwe Dijk. Ook kunt u via een pad naar de waterschapslopen en de Edelhertroute lopen.

Ontsluiting van de wijk

De raad heeft ook een extra besluit genomen over de ontsluiting in Steegsche Velden-Noord. De komende maanden onderzoekt de gemeente hoe deze ontsluiting eruit moet gaan zien. We onderzoeken in ieder geval de optie om een extra ontsluiting via de Liempdseweg te realiseren. Dat doen we in overleg met de omwonenden.

Verkoop woningen

Het is nog niet bekend wanneer en op welke wijze de woningen verkocht gaan worden. U kunt zich ook nog niet inschrijven voor de vrije kavels. Zodra er meer duidelijkheid is informeren wij u via Groeiend Best en op deze pagina op onze website.