Opvang Oekraïners in Best

Dinsdag 15 maart 2022

In Oekraïne heerst een onrustige en onveilige situatie. Veel onschuldige inwoners zijn op de vlucht. Elke gemeente in Nederland is gevraagd om zo snel mogelijk opvanglocaties gereed te maken. De gemeente Best vindt het belangrijk en noodzakelijk om snel te handelen. Daarom maken wij op dit moment De Schakel (Johannes Vermeerstraat 21) klaar voor opvang.

De Schakel als opvang

De gemeente Best vindt het belangrijk en noodzakelijk om snel te handelen. Daarom maken wij op dit moment De Schakel (Johannes Vermeerstraat 21) klaar voor opvang. De komende tijd voeren we werkzaamheden in en rondom De Schakel uit. Denk hierbij aan het plaatsen van toilet- en douche units en het inrichten van kamers met meubels.  Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer en in welke samenstelling (bijvoorbeeld: gezinnen, ouderen of kinderen) de Oekraïense vluchtelingen in Best aankomen.

Samenwerking met Woonstichting ‘thuis

De gemeente regelt de opvang samen met Woonstichting ‘thuis.

Wilt u zelf helpen?

Op deze pagina leest u meer informatie over het aanbieden van hulp. Heeft u vragen? U kunt ons bellen via 14 0499 of mail ons via oekraine@gembest.nl.