Digitale wijkavond Wilhelminadorp- Kantonnier

Dinsdag 8 maart 2022

Op 20 januari vond de eerste (online) wijkavond plaats voor alle inwoners van de wijken Wilhelminadorp en de Kantonnier. Er waren 16 inwoners aanwezig deze avond. Ook wethouder Stan van der Heijden en burgemeester Hans Ubachs waren aanwezig. En daarnaast ook verschillende medewerkers van de gemeente, raadsleden en medewerkers van de LEVgroep. Het doel van de avond was het ophalen van wensen en ideeën voor de wijk. Zowel voor de korte termijn als voor de lange termijn. We noteren de inbreng van deze avond en die van de hierop volgende avonden. Daarna leggen we alles voor aan het college en de raad. We bekijken samen wat haalbaar en uitvoerbaar is en op welke termijn.

Wat hebben wij opgehaald

We hebben gesproken over thema’s zoals: groen en verkeer, energiebesparing, wonen & veiligheid en leefbaarheid. Er is mooie en waardevolle informatie en input opgehaald over de wijk. Deze input verwerken we en we hebben al acties uitgezet zoals bijvoorbeeld verkeerstellingen.

Vervolg wijkavond

Over enkele weken vindt er een vervolg-wijkavond plaats. Jong en oud, iedereen is welkom. Het doel van deze wijkavond is om door te praten over de input die eerder is opgehaald. We willen gezamenlijk kijken welke acties we op korte termijn al kunnen uitvoeren en daarvoor een plan van aanpak maken. Lange termijn acties of ideeën verwerken wij in de gebiedsvisie voor deze wijken. Binnenkort krijgt u hierover meer informatie.

Kortom, wij maken stappen mét en vóór de inwoners van Wilhelminadorp en Kantonnier. Heb je vragen mail dan naar wijkteam@gembest.nl. Wilt u op de hoogte blijven? Kijk dan hier voor de meest recente informatie.