Jaarlijks tevredenheidsonderzoek onder cliënten Wmo

Woensdag 24 mei 2023

De gemeente is sinds 1 januari 2015 verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Voorbeelden van ondersteuning zijn: een woningaanpassing, huishoudelijke ondersteuning, vervoer, een rolstoel, begeleiding of dagbesteding. Door jaarlijks een cliënttevredenheidsonderzoek te doen kunnen we zien of in Best sommige zaken (extra) aandacht nodig hebben. Daarvoor benaderen we alle inwoners die een aanvraag hebben gedaan voor ondersteuning in het kader van de Wmo. Privacy staat daarbij voorop.

Elke gemeente in Nederland voert dit onderzoek uit. We vergelijken de resultaten ook met andere gemeenten. Hieronder staan de laatste resultaten.