Wijzigen of inzien persoonsgegevens BRP

De gemeente Best registreert uw persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP). Soms wilt u weten wie uw gegevens heeft ontvangen, een fout laten corrigeren of voorkomen dat bepaalde organisaties uw gegevens krijgen. Op deze pagina leest u hoe u dat regelt.

AVG of BRP: wat is het verschil?

U heeft recht op inzage, correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens. Dit staat in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit is iets anders dan een verzoek op basis van de Basisregistratie Personen (BRP).

Inzageverzoek BRP

Wilt u weten aan wie de gemeente uw persoonsgegevens uit de BRP heeft verstrekt? Vraag dan een Inzageverzoek aan.

Direct een Inzageverzoek aanvragen (Deze link gaat naar een externe website)

Voorwaarden

Hoe kan ik mijn gegevens inzien?

  1. Log in op MijnOverheid (Deze link gaat naar een externe website) met DigiD. Onder ‘Persoonlijke gegevens’ ziet u hoe u en uw kinderen geregistreerd staan.
  2. U kunt ook een uittreksel uit de BRP aanvragen bij de gemeente Best.

Afspraak op het gemeentehuis

Wilt u liever langskomen? Bel dan naar 14 0499 om een afspraak te maken.

Kosten

Het inzien van uw gegevens is gratis.

Termijn

U ontvangt binnen 4 weken een reactie op uw aanvraag.

Meer informatie

Correctieverzoek BRP

Ziet u een fout in uw persoonsgegevens? Vraag dan een Correctieverzoek aan. Wij passen uw gegevens aan als ze niet kloppen.

Direct een Correctieverzoek aanvragen (Deze link gaat naar een externe website)

Voorwaarden

Hoe kan ik een Correctieverzoek aanvragen?

U kunt eenvoudig online een Correctieverzoek aanvragen via bovenstaande knop. Voeg bij uw online verzoek:

Afspraak op het gemeentethuis

Wilt u liever langskomen? Maak een afspraak (Deze link gaat naar een externe website) voor het inleveren van brondocumenten. Neem mee:

Eisen aan documenten

Kosten

Het aanpassen van uw gegevens is gratis

Termijn

Duurt deze termijn te lang? Bijvoorbeeld omdat u boetes krijgt door de foute gegevens? Vraag hulp bij het Meldpunt fouten in overheidsregistraties (Deze link gaat naar een externe website).

Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen of intrekken

Wilt u niet dat bepaalde organisaties uw persoonsgegevens ontvangen? Vraag dan geheimhouding aan. Dit heet verstrekkingsbeperking.

Direct geheimhouding persoonsgegevens aanvragen of intrekken (Deze link gaat naar een externe website)

Voorwaarden

Afspraak op het gemeentehuis

Wilt u liever langskomen? Maak dan een afspraak (Deze link gaat naar een externe website). Zorg dat u een geldig identiteitsbewijs meeneemt.

Wat gebeurt er na geheimhouding?

Kosten

Het aanvragen of intrekken van geheimhouding is gratis.

Termijn

U ontvangt binnen 4 weken een reactie op uw verzoek.

Vragen?

Heeft u nog vragen? Of wilt u graag meer informatie over dit onderwerp? Neem dan gerust contact op met de gemeente. U kunt vragen naar een medewerker van de afdeling Burgerzaken.