Voorkom lange wachttijden bij de aanvraag van uw reisdocument

Dinsdag 9 januari 2024

Verloopt uw paspoort of identiteitskaart (reisdocument) binnenkort? Vraag dan op tijd een nieuw reisdocument aan.

Kom snel langs

Sinds maart 2014 zijn nieuwe paspoorten en identiteitskaarten voor 18+ niet langer 5, maar 10 jaar geldig. Vanaf dit jaar verlopen de eerste reisdocumenten en gaat het aantal aanvragen enorm groeien. In plaats van 950 per jaar, verwachten we nu 4.750 per jaar. Voorkom langere wachttijden en kom langs om uw reisdocument aan te vragen.

Een reisdocument vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente

Plan op tijd een afspraak in om een nieuw reisdocument aan te vragen. Daarvoor heeft u de volgende mogelijkheden:

• Plan een afspraak via onze website.
  • Telefonisch via 14 0499. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur;
  • Bij de receptie tijdens de openingstijden van het gemeentehuis. We zijn open op maandag 8.30-19.00 uur en op dinsdag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur.

Rijbewijs, BRP-uittreksel en andere documenten kunt u online aanvragen

Veel van onze diensten (BRP-uittreksel, verhuizing, huwelijk, enzovoorts) kunt u ook online aanvragen. Daarvoor is geen afspraak nodig. Een rijbewijs kunt u ook digitaal aanvragen bij een fotograaf die erkend is door het RDW. Lees meer over de kosten en de eisen hiervoor.