Hoera! Bestwijzer 15 jaar

Dinsdag 21 november 2023

Bestwijzer viert haar 15-jarig bestaan op een feestelijke manier! 2 weken lang krijgen bezoekers van Bestwijzer heerlijke bonbons. En dinsdagmiddag deed het Bestwijzer-team intensief mee aan een teambuildingactiviteit. De kern van deze activiteit ligt in het belang van het onderhouden van sterke banden tussen collega's van wel 25 verschillende organisaties én ook vrijwilligers, die allemaal samenkomen om de inwoners te ondersteunen. Door samen te werken, staan zij klaar om de inwoners van dienst te zijn.

Bestwijzer

Bestwijzer zelf staat bekend als dé plek waar u antwoord krijgt op al uw vragen over wonen, zorg en welzijn. Met een samenwerking van zo'n 25 organisaties biedt Bestwijzer een unieke mogelijkheid om op 1 plek alle benodigde informatie en advies te ontvangen. Dit zorgt ervoor dat uw vraag altijd op de juiste plek terechtkomt en dat u snel en goed geholpen wordt.

Verhaal uit de praktijk

Een mooi voorbeeld van de impact van Bestwijzer in de praktijk is het verhaal van Meneer Janssen. Hij kwam binnen met zorgen over een brief van een deurwaarder wegens achterstallige gemeentelijke belastingen. Direct kreeg hij hulp van het team, waaronder LEVBest. Samen onderzochten ze zijn financiële situatie en namen contact op met de gemeente. Gelukkig besloten zij, in afstemming met collega’s van Bestwijzer, de openstaande vordering kwijt te schelden vanwege onder andere het bijstandsinkomen van meneer. Deze ondersteuning geeft hem nu hoop op een betere financiële situatie en een weg uit zijn schuldenlast, dankzij de waardevolle hulp van Bestwijzer in samenwerking met de collega’s van de gemeente. (Dit verhaal is geanonimiseerd).