Geheimhouding persoonsgegevens

Dinsdag 12 september 2023

De gemeente houdt uw gegevens bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Verschillende organisaties kunnen deze persoonsgegevens ontvangen, afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld of u kinderen heeft of een rijbewijs.

Als u niet wilt dat bepaalde organisaties uw persoonsgegevens krijgen, kunt u de gemeente om geheimhouding vragen (dit heet verstrekkingsbeperking). Dit kan alleen als de gemeente niet wettelijk verplicht is om uw gegevens te verstrekken. Het doorgeven van uw gegevens aan bijvoorbeeld overheidsinstanties kunt u daarom niet tegengaan.

De gemeente verstrekt nooit persoonsgegevens aan commerciële instellingen of particulieren. Bekijk hier welke organisaties uw persoonsgegevens krijgen.

Direct regelen

Wilt u weten wie de geheimhouding kan aanvragen en hoe u dit doet? Regel het direct online op onze pagina met informatie over geheimhouding persoonsgegevens.