Intensievere samenwerking in arbeidsmarktregio ZO-Brabant

Dinsdag 27 juni 2023

Het Regionaal Werkbedrijf en het Huis naar Werk richten zich in Zuidoost-Brabant op het verbeteren van de werking van de arbeidsmarkt en het samenbrengen van vraag en aanbod op die markt. Zij gaan hun samenwerking intensiveren onder de noemer Huis naar Werk. De 23 partijen die samen deze 2 partijen vormen, tekenden op 21 juni een samenwerkingsovereenkomst. Vanaf nu werken alle arbeidsmarktprofessionals van Huis naar Werk samen onder 1 dak aan het oplossen van vraagstukken en de uitvoering hiervan.

Inwoners en werkgevers helpen via 1 loket

De arbeidsmarkt is al jarenlang verdeeld. Tegenwoordig zijn er zoveel websites en loketten, dat het moeilijk kan zijn om te vinden waar je naar zoekt. Wat ons betreft is het tijd om een transparante omgeving op te bouwen, waarbij allerlei organisaties samenwerken. Bij Huis naar Werk kun je daardoor terecht met al je vragen over werk, scholing en ontwikkeling. Werkgevers worden geholpen bij hun arbeidsmarktvraagstukken, waarbij het vinden van voldoende personeel in de huidige krappe arbeidsmarkt een hele belangrijke is.

De ondertekening vond plaats in het Huis naar Werk in Eindhoven

De ondertekening vond plaats in het Huis naar Werk aan het Stadhuisplein in Eindhoven. De gemeente Bergeijk, Best, Bladel, Eersel, Eindhoven, Heeze-Leende, Nuenen c.a., Oirschot, Reusel-de Mierden, Son en Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre en UWV, VNO-NCW Brabant Zeeland, FNV, CNV, Summacollege, Samenwerkingsverband voor Passend Voortgezet Onderwijs Eindhoven/Kempenland, SBB en de sociale ontwikkelbedrijven KempenPlus, WSD en Ergon tekenden de overeenkomst.

Hulp nodig bij de zoektocht naar een baan of een opleiding?

Of heb je als ondernemer vragen over personeel? Inwoners en werkgevers van 13 gemeenten in de regio Zuidoost-Brabant kunnen met dit soort vragen terecht bij het Huis naar Werk. De professionals staan klaar om te helpen bij de zoektocht naar een nieuwe job, een opleiding of persoonlijke ontwikkeling. Maak vandaag nog een online afspraak via de website van Huis naar Werk. Bellen kan ook via (040) 7602 424 of kom persoonlijk langs op het Stadhuisplein 10 in Eindhoven.