SJEES mee met de fietschallenge voor het longfonds

Donderdag 11 mei 2023

Zit jij ook veel binnen op een dag? Geef jezelf wat meer buitenlucht en stap eens wat vaker op de fiets. Met de kinderen naar school, naar je werk of voor ontspanning. Wil je bijhouden hoe goed je bezig bent? Download dan de handige SJEES-app. Fiets van 11 mei tot 30 juni mee voor het Longfonds.

Fiets voor lucht

Astma is de meest voorkomende chronische kinderziekte in Nederland en 20% van deze kinderen krijgt dit door ongezonde lucht. Doordat de Brainportregio steeds drukker wordt en we steeds meer auto's op de weg zien, moeten we actie ondernemen om de luchtkwaliteit te verbeteren en astma daarmee waar dat kan te voorkomen. De auto (af en toe) ruilen voor de fiets is een relatief eenvoudige oplossing.

Doe gratis mee met de SJEES-app

Download de SJEES-app voor je iPhone of Android-toestel. Met de app kun je automatisch jouw fietsritten bijhouden. In de app vind je de Brainport Fietschallenge. Vink deze aan om eraan mee te doen. En trappen maar! Hoe meer je fietst, hoe meer Brainport Bereikbaar namens jou doneert aan Longfonds.

En sluit aan bij de fietskaravaan

Op maandag 15 mei is er voor alle inwoners een fietskaravaan in Best: een gezamenlijke fietstocht van zo’n 5 kilometer met fiets-DJ. Vindt u het leuk om een rondje mee te fietsen van 13.00-14.00 uur? Het begin- en eindpunt is het Dorpsplein voor het gemeentehuis.

Brainport Bereikbaar

De fietschallenge is een initiatief van Brainport Bereikbaar. De 21 gemeenten in Zuidoost-Brabant werken hierbij samen om de Brainportregio bereikbaar te houden. Lees meer informatie over de fietschallenge.