Een 9!

Dinsdag 14 maart 2023

Gemeente Best scoort een 9 op financiën! Hier is het college van burgemeester en wethouders dik tevreden over. BDO deed onderzoek naar de financiële gezondheid van Nederlandse gemeenten. Hiervoor bekeken zij de jaarcijfers 2021 en de begrotingen 2023. In de financiële stresstest geven zij per gemeente in een rapportcijfer weer hoe het staat met de financiën ten opzichte van andere gemeenten. Wij kwamen daar zeer positief uit!

Dit betekent niet dat alles mogelijk is

Het college gaat binnenkort aan de slag met de plannen voor 2024. Veel ambities, veel gestelde doelen waarbij geld en personeel randvoorwaarden zijn om uit te kunnen voeren. De prioriteiten van het college worden in de Kaderbrief 2024 vastgelegd. Op 10 juli neemt de raad hierover een beslissing.

Interesse om dit proces te volgen?

Bekijk de financiële stukken op onze website.