Vrijwillige energiecoaches gezocht

Dinsdag 6 december 2022

De gemeente Best en LEVBest zoeken nog een aantal vrijwilligers, die als energiecoach aan de slag gaan bij Bestse huishoudens. Binnenkort gaan de energiecoaches op huisbezoek bij mensen die energietoeslag ontvangen van de gemeente. Meld u aan en help deze winter nog mensen om hun energierekening te verlagen.

Bestenaren willen graag energie besparen, maar vragen zich af hoe. Energiecoaches kunnen helpen om met makkelijke maatregelen een maximale besparing te behalen. Dat kan per huishouden jaarlijks honderden euro’s schelen. En het bespaart per woning gemiddeld 100 kilo CO₂ per jaar.

U helpt mensen meer inzicht te krijgen in hun energiegebruik. U biedt concrete tips op maat en krijgt gratis energiebesparende maatregelen mee. Denk aan ledlampen, radiatorfolie, tochtstrips of een energiebesparende douchekop. Wanneer nodig helpt u mensen met het plaatsen van deze producten.

Ontvangt u energietoeslag?

Dan krijgt u binnenkort automatisch een brief met het aanbod voor een energiecoach. U hoeft vooraf geen contact op te nemen. In de brief staat hoe u uzelf kunt aanmelden. Daarna komt er zo snel mogelijk een gratis energiecoach bij u thuis voor advies en het installeren van gratis energiebesparende producten.

Aanmelden en meer informatie

De hoge energieprijzen en de klimaatcrisis maken het steeds noodzakelijker om energie te besparen. Met kleine aanpassingen kunt u al veel bereiken. Wilt u weten hoe energie kunt besparen? En hoe u hulp kunt krijgen bij het betalen van de energierekening via energietoeslag en het noodfonds? Bekijk meer informatie hierover of bel met de gemeente via 14 0499.

Afbeelding met daarin de woorden energie besparen