Feestelijk moment muurschildering Prinses Irenetunnel

Donderdag 27 oktober 2022

De muurschildering in de Prinses Irenetunnel is klaar! Op woensdag 26 oktober was er een feestelijk moment om deze muurschildering te bekijken. De muurschildering is gemaakt door kunstenaar Ilse Weisfelt. De Prinses Irenetunnel was een plek waar rotzooi zich verzamelde en daardoor onaangenaam om doorheen te fietsen of wandelen.

De buurt heeft contact gezocht met de gemeente om dit probleem aan te pakken. Samen met de cultuurcoach van Tuurlijk is er een oplossing bedacht voor het verfraaien van de tunnel en zo de sfeer te verbeteren. We nodigen iedereen uit om eens een kijkje te gaan nemen!

Het belang van een prettige en veilige sfeer in Best

Ilse heeft met een aantal mensen gesproken en vervolgens een opzet gemaakt waarbij sport en natuur ter sprake kwamen. De elementen sport heeft Ilse vertaald in eenvoudige iconen op basis van Olympische goden en haar inspiratie uit de natuur zie je vooral terug in de zachte natuurlijke kleuren. Bekijk de video over de totstandkoming van de muurschildering.

Kunst in de openbare ruimte is erg belangrijk voor de gemeente Best. Dit vindt ook Stan van der Heijden, wethouder Economie en wijkontwikkeling: “Kunst in de openbare ruimte laat zien waar je als gemeente voor staat. In Best willen we een prettige en veilige sfeer creëren voor alle inwoners. Deze muurschildering draagt daaraan bij. Elke keer als ik hier fiets, ben ik weer aangenaam verrast hoe mooi deze plek is geworden.”