Alle kleine beetjes helpen, toch?

Dinsdag 25 oktober 2022

We merken het allemaal. De energieprijzen stijgen en de boodschappen worden alsmaar duurder. Het is niet niks om dit bij te benen met ook nog eens een hoge inflatie. Wij als gemeente willen iedereen daarbij helpen en hebben daarom een energietoeslag voor inwoners met een laag inkomen en het ‘noodfonds’ voor inwoners met een hoger inkomen. Kunnen we u ook helpen?

Niemand betaalt terug, behalve in geval van fraude

We horen u denken ‘dan moet ik het straks weer terugbetalen’. Nee, hoor. Niemand betaalt die terug, tenzij u onjuiste gegevens over uw inkomen verstrekt. Het aannemen van de regeling(en) gaat ook niet ten koste van andere toeslagen. Dit is puur en alleen voor de energiekosten. Dus… waarom zou u dit aan u voorbij laten gaan?

Energietoeslag

Heeft u een laag inkomen? Dan kunt u een eenmalige energietoeslag ontvangen van € 1.300 euro. Met dit extra geld kunt u (een deel van) de energiekosten betalen. Alle kleine beetjes helpen! Vraag de energietoeslag hier aan. Deze regeling loopt ook door in 2023. Dan kunt u opnieuw een toeslag over 2023 aanvragen.

Noodfonds

Voor andere inwoners met een hoger inkomen, die moeite hebben met het betalen van de energierekeningen, is er het noodfonds. Maak gebruik van deze regeling en betaal op deze manier op tijd uw energielasten bij uw energiemaatschappij. Bekijk meer informatie over het noodfonds.

Wij helpen u graag!

Zorg dat u niet vastloopt en nog meer schulden gaat opbouwen. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor dit noodfonds? Stuur dan een e-mail naar Lumens schuldhulpverlening of bel Lumens via 0499 77 01 00. U kunt ook binnenlopen bij Bestwijzer: Zonnewende 173, 5683 AB, Best.

Meer weten? Luister 27 oktober naar Omroep Best

Aanstaande donderdag is onze beleidsmedewerker Hans Schocke om 10.30 uur live op de radio. Hij vertelt in het fragment meer over de financiële mogelijkheden die onze gemeente biedt om deze energiecrisis door te komen.