Best – Beste Brabantse fietsgemeente

Dinsdag 14 juni 2022

De Fietsersbond deed landelijk onderzoek in verschillende gemeenten naar de fietsvriendelijkheid. Er deden in totaal 48.000 mensen mee aan het landelijke onderzoek. De gemeente Best kwam als beste Brabantse fietsgemeente uit de bus en eindigde landelijk op een 23ste plek.

Korte afstanden naar winkels en instellingen

De bereikbaarheid van voorzieningen kreeg de hoogst mogelijke score!  Dat betekent dat fietsers korte afstanden leggen voor winkels en instellingen. En ook omrijden is niet nodig in Best. Maar ook in Best zijn er verbeterpunten. We blijven ontwikkelen!

Waar maakten we het beter voor de fietsers?

Momenteel zijn we bezig met het realiseren van doorfietsroutes. Dit jaar verbreden we het Dijkpad, waardoor er meer ruimte is voor fietsers. Vorig jaar verbeterden we de fietspaden langs de Ringweg inclusief de oversteek over het Wilhelminakanaal (Heidebrug). Ook zorgden we ervoor dat de fietser een betere plek heeft op de rijbaan heeft op de Oirschotseweg.

Benieuwd naar fietsroutes in Best?

Bekijk hier de mooie en leuke fietsroutes.