Opvanglocatie Oekraïners in Best gereed

Maandag 28 maart 2022

We hebben u eerder geïnformeerd dat wij De Schakel (Johannes Vermeerstraat 21) gereed gingen maken voor Oekraïense vluchtelingen. De afgelopen 2 weken is alles in gang gezet om de locatie zo snel mogelijk gebruiksklaar te maken. In de week van 28 maart ronden wij de laatste voorbereidingen af.

Wanneer komen de vluchtelingen aan?

We weten nog niet wanneer en met hoeveel de eerste vluchtelingen in Best aankomen. Het is ook niet bekend of we bijvoorbeeld gezinnen, ouderen of kinderen opvangen. We kunnen ongeveer 60 vluchtelingen opvangen. U blijft op de hoogte via deze pagina op onze website.

Wilt u helpen?

• Denkt u erover na om mensen in huis op te vangen? Dat vinden wij een heel mooi gebaar. Gemeente Best bemiddelt niet tussen aanbieders van onderdak en vluchtelingen. Takecarebnb is een landelijke organisatie, die deze bemiddeling op zich neemt. Vangt u Oekraïense vluchtelingen op in uw woning? Wij vragen u om een afspraak te maken met de gemeente via 14 0499 zodat wij hen in kunnen schrijven in onze gemeente.
  • Zodra de eerste Oekraïense vluchtelingen in Best aankomen, weten we waar zij behoefte aan hebben en geven wij daarover meer informatie. Wilt u nu al iets doen? Bekijk hiervoor de website van Vluchtelingenwerk.
  • U kunt ook via PleinBest uw initiatieven delen met mede inwoners, ondernemers en organisaties.
  • U kunt de Oekraïners helpen door geld te doneren via Giro 555.

Heeft u vragen? Bel ons via 14 0499 of mail ons via oekraine@gembest.nl.