Gratis mondmaskers en zelftesten voor inwoners met laag inkomen

Dinsdag 1 maart 2022

De maatregelen zijn kortgeleden versoepeld, maar op enkele plekken (zoals in het openbaar vervoer) is een mondkapje nog wel verplicht. Het kabinet heeft eerder al bekend gemaakt dat zij het belangrijk vindt om via gemeenten zelftesten en mondmaskers beschikbaar te stellen aan mensen die het financieel moeilijk hebben. De beschikbaar gestelde zelftesten en mondmaskers aan de gemeenten zijn alleen bedoeld voor mensen met een laag inkomen. Vanaf 1 maart kunnen inwoners met een laag inkomen gratis zelftesten en mondmaskers af komen halen. Hieronder leest u meer informatie.

Waar kunt u mondmaskers en zelftesten afhalen?

Op de volgende locaties kunt u zelftesten en mondmakers afhalen tijdens de openingstijden:

• Receptie gemeente Best
  • Receptie Bestwijzer
  • Voedselbank
  • Kadans (iedere ochtend tussen 8.30-12.30 uur)

Eén set per persoon

U ontvangt per persoon 5 zelftesten en 10 mondmaskers. Ben u door deze voorraad heen? U mag op elk moment nieuwe zelftesten/mondmaskers komen halen.