Ruimere vermogensgrens kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Vrijdag 2 juni 2023

De gemeenteraad verruimde de vermogensgrens op 8 mei 2023 voor de kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Omdat alles duurder is geworden, vinden we het belangrijk dat inwoners met een inkomen op of rond bijstandsniveau of AOW met klein pensioen verder beschermd worden.

Wat houdt de verruiming in?

Met de verruiming kunnen zij bijvoorbeeld iets meer spaargeld hebben, zonder dat het een probleem oplevert bij de kwijtschelding gemeentelijke belastingen. Wij besloten om de vermogensgrens maximaal te verruimen.

• Alleenstaande € 1.500
  • Alleenstaande ouder € 1.800
  • Gehuwden € 2.000

Dit bedrag komt boven op de reguliere vermogensnorm die afhankelijk is van de inkomsten en uitgaven van de aanvrager.

Meer weten over de nieuwe vermogensnorm?

Bekijk de uitgebreide informatie op onze website. Hier vindt u ook meer informatie over kwijtschelding en over het instellen van een betalingsregeling.