Uitbreiding Berichtenbox MijnOverheid

Dinsdag 27 maart 2018

De Berichtenbox van MijnOverheid is een persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid. Steeds meer overheidsorganisaties versturen digitale post, zoals: gemeenten, de Belastingdienst en Waterschap De Dommel. De gemeente Best verstuurt al digitale post naar de Berichtenbox van aangesloten inwoners. Dit doen we voor de WOZ-beschikking. De gemeente Best wil deze Berichtenbox nu breder gaan inzetten. Heeft u een persoonlijk account op MijnOverheid en ontvangt u al berichten via de Berichtenbox? Dan kan het zijn dat wanneer uw reisdocument binnenkort verloopt, u ook hier digitaal post van ontvangt.

Digitaal informeren over digitale reisdocumenten

Iedere maand versturen we tientallen brieven naar inwoners over de verlopen reisdocumenten. Door deze nu via de Berichtenbox aan te bieden, kunnen we de inwoners die hiervan gebruikmaken digitaal informeren. Hiermee komen we tegemoet aan de vragen van inwoners die graag via deze weg hun digitale post ontvangen. Inwoners die geen aansluiting hebben op de Berichtenbox ontvangen de post zoals gewend op papier. In de toekomst zetten we de verzending van digitale post via de Berichtenbox voor meerdere onderwerpen in.

E-mailattendering Berichtenbox van MijnOverheid

Maakt u nog geen gebruik van de Berichtenbox van MijnOverheid en wilt u ook digitaal uw post ontvangen?  Meld u dan aan via www.mijnoverheid.nl.
Bij aanmelding bij MijnOverheid adviseren wij u om de e-mailsignaleringsfunctie in te stellen. Zo krijgt u altijd een e-mail als er voor u een bericht klaar staat in de Berichtenbox van MijnOverheid. Wilt u meer weten over de Berichtenbox van MijnOverheid? Kijk dan op www.mijnoverheid.nl.

Nieuwsarchief in RSS

Sluit het menu