Cursus Politiek Actief afgerond

Dinsdag 16 april 2024

In februari en maart was de cursus Politiek Actief. In 5 bijeenkomsten maakten 13 cursisten kennis met de Nederlandse staatsinrichting. Daarbij beantwoordden we vragen zoals: Hoe werkt een gemeente eigenlijk? Wat doet de gemeenteraad?

Interactieve debattraining en speeddate

Ook was er een zeer interactieve debattraining en een speeddate met raadsleden. Tijdens de laatste bijeenkomst bekeken we de gemeentefinanciën. Ook keken we naar fragmenten uit een raadsvergadering. De deelnemers ontvingen een certificaat en we sloten de cursus af met een borrel waarbij ook raadsleden aanwezig waren.

Dit succes organiseren we volgend jaar weer

Volgend jaar organiseren we weer een cursus Politiek Actief. Ben je nieuwsgierig naar hoe de politiek werkt? Altijd handig om te weten voor je werk, je opleiding, je buurt of je vereniging. We houden je op de hoogte!

Oudere berichten lezen in het archief