Extra laadpalen voor Best

Donderdag 19 januari 2023

We rijden in Best steeds meer met elektrische auto’s. Om ons dorp hierop voor te bereiden, leggen we als gemeente actief nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s aan. Met een elektrische auto rijdt u stiller, schoner en duurzamer. De CO₂-uitstoot over de levensloop van de auto is ongeveer 50% lager dan die van een benzine- of dieselauto.

Participatie over nieuwe locaties

Afgelopen najaar hebt u via PleinBest.nl kunnen meedenken over nieuwe locaties voor laadpalen. De gemeente heeft hierbij 15 nieuwe locaties voor laadpalen voorgesteld. Bedankt voor alle reacties en stemmen op de voorgestelde locatie voor nieuwe laadpalen. Op basis van de reacties komen er nog eens 5 extra laadpalen bij. Bekijk alle uitkomsten op PleinBest.nl.

Vraag een laadplek aan

Bent u een inwoner of ondernemer in Best en wilt u ook graag een oplaadpaal in de buurt? Dat kan. Voor de aanvraag gelden een aantal voorwaarden. Onlangs hebben we 1 van die voorwaarden versoepeld. Eerst gold dat er binnen 300 meter geen andere laadpaal aanwezig moest zijn (tenzij die laadpaal zeer intensief gebruikt wordt).

Dat hebben we nu versoepeld naar 150 meter om te zorgen voor voldoende openbare laadpalen voor het opladen van uw elektrische auto in Best. Uiteraard hebben we hierbij aandacht voor een balans tussen laadplekken en parkeerplaatsen. Lees meer informatie over laadpalen op deze pagina.