Week van de dienstverlening

Maandag 20 juni 2022

Deze week staat landelijk in het teken van gemeentelijke dienstverlening. De gemeente Best zet stevig in om haar dienstverlening aan u als inwoner en ondernemer voortdurend te verbeteren.

‘De dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers gaat ons allemaal aan. In ons werk moeten we ons richten op de vragen en behoeften die mensen hebben. Voor een goede dienstverlening is het niet alleen belangrijk dat we die vragen goed horen. We moeten ook laten zien dat we ernaar handelen.’ - Wethouder Stan van der Heijden

Hoe we dat doen? Een voorbeeld.

Regelmatig nemen we een onderdeel van onze dienstverlening onder de loep. Bijvoorbeeld het aanvragen van verschillende vergunningen, subsidies of regelingen. Voldoet het proces van uw aanvraag tot ons besluit aan uw verwachtingen? We gaan hierover in gesprek met inwoners die gebruik hebben gemaakt van deze dienst. Hoe hebben zij het proces ervaren? Wat ging goed en wat kan beter?

Enkele resultaten van het afgelopen jaar

• We geven een vergunning ‘ontheffing blauwe zone voor aanwonenden’ voortaan voor 4 jaar af. U hoeft deze daarom niet elk jaar opnieuw aan te vragen.
  • U hoeft geen bodemonderzoek meer te doen als u een kleine uitbouw wilt realiseren.
  • U kunt ons via Whatsapp bereiken voor vragen aan de gemeente.
  • We hebben een deel van onze brieven en formulieren makkelijker gemaakt.
  • U krijgt voortaan een melding via uw smartphone als een product beschikbaar is en klaarligt om op te halen.