Aftellen! Kermis Best start over 17 dagen

Dinsdag 14 juni 2022

Bijna is het weer zover; kermis Best! Op vrijdag 1 juli start de kermis om 13.00 uur. Dit jaar staan er geen hekken, hebben we als vanouds ruim 90 attracties en is er meer dan genoeg te doen! Ook komt Toon Brunselaar (eendjes vissen) voor de 40e keer naar Best en hebben we een landelijke primeur.

Hé? Landelijke primeur?

Ja, zeker! M. de Weijer pakt uit met een speciale familieattractie ‘Ballon Voyage’. Het is de enige ballonnenmolen met draaiende gondels en kanteleffect. De attractie draagt u 10 meter omhoog de lucht, draait en kantelt. Er kunnen vier volwassene personen in een luchtballon. De instapplaats bouwden ze laag, waardoor ook mensen met een beperking makkelijker in de attractie kunnen. Komt dat zien, komt dat zien!

Wanneer kan ik naar de kermis?

Dit jaar hebben we zes dagen kermis! De kermis start op vrijdag 1 juli en eindigt op woensdag 6 juli om middernacht. Hieronder ziet u de openingstijden van kermis Best.

Vrijdag 1 juli 13.00 tot 1.00 uur
Zaterdag 2 juli 11.00 tot 1.00 uur
- Prikkelarme kermis 11.00 tot 13.00 uur
Zondag t/m woensdag 3 t/m 6 juli 13.00 tot 0.00 uur

Wat is een prikkelarme kermis?

Op zaterdag 2 juli van 11.00-13.00 uur organiseren we weer een prikkelarme kermis. Vrijwilligers die zich hebben aangemeld om te helpen maken dit mogelijk! Dank jullie wel.

Tijdens deze 2 uur is er zo min mogelijk rook en licht te zien en de muziek is zoveel als mogelijk gedempt. De bezoekers krijgen ruim de tijd om in en uit de attractie te stappen. En de attracties draaien, indien mogelijk, op aangepaste snelheden. Dit doen we zodat mensen, voor wie de normale kermis te veel prikkels geeft, ook kunnen genieten van de kermis.

Wanneer is het gemeentehuis open tijdens de kermis?

Het gemeentehuis heeft aangepaste openingstijden tijdens de kermis. Op maandag 4 juli en dinsdag 5 juli zijn we open tot 12.30 uur. Woensdag gelden weer de normale openingstijden.

Meer weten over de kermis of attracties?

Bekijk hier de speciale website voor kermis Best. Hierop staat alle actuele informatie, zoals het programma en de plattegrond. Tip: volg de Facebookpagina van de kermis voor leuke en actuele informatie.