Wisseltrofee en Talent Award 2021 gemeente Best uitgereikt

Dinsdag 12 april 2022

Elk jaar reikt het college van B en W traditiegetrouw de Wisseltrofee en de Talent Award uit. De Wisseltrofee is een aanmoedigingsprijs om inwoners, verenigingen en ondernemers, die met hun initiatieven bijdragen aan het welbevinden van velen, in het zonnetje te zetten. De Talent Award is een aanmoedigingsprijs voor een jeugdige inwoner uit Best, die een bijzondere prestatie heeft geleverd. En daarmee de gemeente Best landelijk of zelfs internationaal op de kaart zet.

Uitreiking 12 april

Normaal gesproken vindt de uitreiking plaats in december. Vanwege de toen geldende coronamaatregelen kon deze bijeenkomst niet doorgaan. Daarom werd het feestelijke moment verplaatst. Op dinsdag 12 april zijn de Wisseltrofee en de Talent Award 2021 uitgereikt.

Wisseltrofee

Stichting SamenspraakBest zet zich in om anderstaligen in de gemeente Best te helpen met het leren van de Nederlandse taal. En om hen bekend te maken met de Nederlandse cultuur. Het college van B en W wil met het uitreiken van de Wisseltrofee extra aandacht schenken aan deze bijzondere stichting.

Talent Award

Groot talent Lianne van de Vijver is nog maar 16 jaar jong en nu al succesvol als saxofoniste. Zij won in november de Orion Classic Contest in Helmond. Met het uitreiken van de Talent Award 2021 wil het college van B en W dit jeugdige talent in het zonnetje zetten en zo stimuleren om haar talent verder te ontwikkelen.