Gehandicaptenparkeerplaats

Op de algemene gehandicaptenparkeerplaatsen mag iedereen met een gehandicaptenparkeerkaart parkeren. Daarnaast kunt u een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen bij of in de buurt van uw woning. Bel voor een afspraak om de kaart aan te vragen.

Aanvragen

Stuur het volledig ingevulde aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats (PDF, 140.1 kB) naar de gemeente door het te mailen naar vergunningen@gembest.nl. Stuur hierbij ook een kopie van uw identiteitskaart of rijbewijs, het kentekenbewijs van uw auto en uw gehandicaptenparkeerkaart. U kunt het formulier niet per post naar ons verzenden.

Veilig e-mailen

Om veilig vertrouwelijke informatie of grote bestanden te kunnen delen, gebruiken we Cryptshare. Wilt u vertrouwelijke informatie of grote bestanden met ons delen? Maak dan gebruik van https://bestand.gemeentebest.nl.

Prijs

Gratis.

Afhandeling van uw aanvraag

Wij beoordelen de verkeerssituatie in uw directe woonomgeving. We kijken onder andere naar de verkeersveiligheid en naar hoeveel auto’s in uw buurt moeten parkeren. Binnen 8 weken na uw aanvraag nemen we een besluit. Het besluit plaatsen we bij de bekendmakingen. Belanghebbenden die hiertegen bezwaar willen maken, moeten dat binnen 6 weken doen. Daarna volgt de aanleg van uw parkeerplaats (het plaatsen van het bord, het aanbrengen van een tegel met het symbool 'personen met een handicap' en de lijnen op de weg) zo snel mogelijk. 

We vragen u het beleid voor gehandicaptenparkeerplaatsen nauwkeurig te lezen voordat u een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvraagt.

Nieuw kenteken

Heeft u een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken en wilt u er een nieuw voertuig met een nieuw kenteken parkeren? Meld dit dan schriftelijk bij de gemeente. Stuurt u ook mee:

  • Een kopie van uw gehandicaptenparkeerkaart
  • De gegevens van uw nieuwe voertuig (kopie kentekenbewijs deel I of een kentekencard). 

De gemeente past het kenteken op het bord van uw gehandicaptenparkeerplaats aan.

Bekijk ook