Bewijs van in leven zijn en Attestatie de vita

Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen hier om vragen. Er zijn 2 soorten bewijs van in leven zijn. Meestal volstaat het bewijs van in leven zijn dat gelijk is aan een uittreksel BRP, dit kunt u online aanvragen.

Direct regelen

Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.

Vraagt u het uittreksel online aan, dan versturen wij het uittreksel binnen 1 - 3 werkdagen per post. Heeft u het sneller nodig? Neem dan telefonisch contact met ons op. Het is in de meeste gevallen mogelijk om het uittreksel voor u klaar te leggen bij de receptie van het gemeentehuis zodat u het op kunt halen.

Attestatie de vita

• De attestatie de vita die ondertekend is door een ambtenaar van de Burgerlijke Stand is vaak nodig voor gebruik in het buitenland. U kunt dit bewijs alleen persoonlijk aanvragen door een afspraak te maken, omdat de ambtenaar moet vaststellen dat u leeft op het moment dat de akte wordt opgemaakt. U kunt de attestatie de vita direct meenemen.

Meenemen

• Uw identiteitsbewijs
  • Als u die heeft: brief van uw pensioenfonds
  • Geld of een bankpas. U betaalt bij de (online) aanvraag. Als u het nodig hebt voor uw pensioen, is het gratis

Bewijs van in leven zijn

Prijs bewijs van in leven zijn
Soort Kosten
Bewijs van in leven zijn (online aanvraag) € 9,20
Bewijs van in leven zijn (aanvraag aan de balie) € 10,50
Attestatie de vita: op afspraak € 16,60

Bewijs van in leven zijn nodig voor pensioenfonds: gratis

Een bewijs van in leven zijn is gratis als u het nodig heeft voor een pensioenfonds. Omdat u de brief van de instantie die hierom vraagt bij de gemeente moet laten zien, kunt u een gratis bewijs van in leven zijn niet online aanvragen. U kunt het bewijs van in leven zijn direct meenemen.

Meenemen

• Uw identiteitsbewijs