Verhoging financiële ondersteuning woonkosten

Dinsdag 11 mei 2021

Veel inwoners van Best hebben het op dit moment financieel moeilijk en minder inkomen dan voor de coronacrisis. Door de coronamaatregelen zijn er banen verdwenen en ook veel ondernemers, eenmanszaken en ZZP’ers kunnen hun werk niet of maar gedeeltelijk uitoefenen. Zij hebben daarom mogelijk moeite met het betalen van hun woonkosten. Om hen tijdelijk te helpen, is er de regeling TONK. Het maximale bedrag van de tegemoetkoming die u kunt krijgen is recentelijk verhoogd.
U kunt de TONK in de periode januari 2021 tot en met juni 2021 voor maximaal 6 maanden krijgen als dit nodig is. Tot 1 augustus 2021 is het mogelijk om een aanvraag in te dienen.

Wat is de TONK?

De TONK is de Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten. Als u te weinig inkomen heeft als gevolg van de coronamaatregelen kunt u ondersteuning, in de vorm van geld, krijgen van de gemeente om uw woonkosten te kunnen betalen. Het gaat dan naast de huur of de maandelijkse kosten voor uw hypotheek ook om de kosten van elektriciteit, gas en water. Uitgebreide informatie over TONK en de voorwaarden leest u op www.gemeentebest.nl/TONK

Meer informatie en aanvragen

Kijk voor meer informatie of om de uitkering aan te vragen op www.gemeentebest.nl/TONK. Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen via het verkorte telefoonnummer 14 040.

Sluit het menu