Nieuw systeem voor aanvraag vergunningen

Maandag 6 februari 2023

De gemeente Best heeft een belangrijke stap gezet als voorbereiding op de Omgevingswet. De Omgevingswet is een nieuwe wet, die straks voor heel Nederland geldt. De Omgevingswet gaat in per 1 januari 2024. In de Omgevingswet staan alle wetten en regels voor de fysieke leefomgeving. Kortom een wet die gaat over alles wat u buiten ziet, hoort of ruikt. De gemeente Best gebruikt sinds kort een nieuw systeem voor de aanvraag van vergunningen. Dit doen we zodat straks de overgang naar de Omgevingswet soepel verloopt.

Wat betekent dit voor u?

U vraagt uw vergunning aan via onze website. Als u een vergunning aanvraagt, krijgt u voortaan een reactie via het mailadres noreply@jeleefomgeving.nl. Deze berichten zijn goed beveiligd. Om de mail te kunnen openen, ontvangt u een code. Die ontvangt u in een apart mailbericht. We zijn blij met deze verbetering van onze informatiebeveiliging.