Wat vindt u van onze website?

  • Groene smiley (positief) Goed
  • Oranje smiley (neutraal) Matig
  • Rode smiley (negatief) Slecht

eHerkenning: DigiD voor bedrijven

Dinsdag 2 juli 2019

Niet alleen particulieren, maar ook bedrijven kunnen steeds meer overheidsdiensten eenvoudig online regelen met eHerkenning (DigiD voor bedrijven). Wist u dat u bij de gemeente Best al voor verschillende diensten kunt inloggen met eHerkenning?

Bedrijven kunnen bij de gemeente, bij de Belastingdienst, bij UWV en zo’n vierhonderd andere overheidsinstanties inloggen met eHerkenning. Hierbij heeft u één inlogcode en wachtwoord om al uw zaken met de overheid veilig online te regelen.

Verschil met DigiD

Met eHerkenning logt u in als bedrijf. U hoeft dan niet uw persoonlijke DigiD te gebruiken als u iets voor uw onderneming regelt. Degene die iets aanvraagt voor uw bedrijf kan bijvoorbeeld ook een medewerker zijn. Voor verenigingen en stichtingen kan het ook handig zijn om met eHerkenning te werken. Dan vraagt u iets aan namens de vereniging en hoeft u uw eigen persoonsgegevens daarbij niet te delen.

Online regelen

De volgende diensten kunt u al online via www.gemeentebest.nl regelen met eHerkenning:

  • aanvraag Evenementenvergunning
  • melding hogere waarde geluid
  • aanvraag Leegstandvergunning
  • melding omgevingsplan Hoge Akker, Speelheide, De Leeuwerik
  • aanvraag rioolaansluiting
  • schadeclaim indienen

Heeft u al gebruikgemaakt van eHerkenning? Dan horen we graag uw reactie via ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit kan via de smileys die u op iedere pagina en op ieder formulier ziet.

Meer weten?

Kijk dan op www.eherkenning.nl. Hier staat ook hoe u eHerkenning kunt aanvragen.

Nieuwsarchief in RSS

Wat vindt u van onze website?

  • Groene smiley (positief) Goed
  • Oranje smiley (neutraal) Matig
  • Rode smiley (negatief) Slecht
Sluit het menu